Selamat Berkunjung.... Semoga Dengan Kunjungan Anda Akan Menyerikan Lagi Blog Ini,Salam Ukhwahfillah Dari Bumi Anbiya'...Moga Kejayaan Milik Bersama...Amin Ya Rabbal 'Alamin

April 14, 2009

TANYA PADA DIRI....


puas aku dimotivasikan tp bila difikirkan kembali...apa yg aku lakukan setelah dimotivasi?masuk telinga kanan keluar telinga kiri,begitu?
aku dimotivasi supaya aku boleh berjaya dalam segala aspek....tp adakah ianya hanya sebuah kejayaan semata2?...
aku tertunduk sambil memikirkan kembali....hampir 4 tahun keberadaan aku dibumi Mesir bumi para anbiya'..tp apa yg aku dapat?ilmu yg diperolehi tidaklah mencirikan yg aku ni salah seorang daripada graduate al-azhar tahun ni tp hanyalah sekadar NAMA al-azhar yg diagung2kan........ah,pening...bila pulang ke Malaysia,dah tentu aku akan berhadapan dengan masyarakat...ILMU apa yg aku nk salurkan kepada mereka yg sedang menanti?mampukah aku berhadapan dengan mereka yg sentiasa bersedia utk mengajukan pelbagai soalan?
aku INGIN berubah....tp sejauh mana keinginan itu?yg di inginkan sebuah PERUBAHAN tp apakah LANGKAH2 yg telah diatur bagi memulakannya?...aku pernah dipesan oleh seorang yg aku anggap seperti keluargaku "aizam,di Mesir nanti aizam akan jumpa mcm2 jenis org dan perangai...keputusan mutlak terletak pada aizam sendiri utk memilih...klu mahu jadi yg terbaik,aizam perlu membuat persedian dari sekarang"
bermula dari situ aku TEKAD utk persiapkan diri....nah!!adakah ini hasilnya setelah sekian lama bertekad?...makin pening aku memikirkan...bingung2...
ke mana sebenarnya hala tujuku di sini?mahukan perubahan tp dimanakah USAHA aku utk berubah?atau hanya sekadar mampu menutur tp tidak mampu melaksanakan?

cerita ttg usaha,imtihan semakin hampir..."aizam,quran dah habis HAFAL?"sahabatku bertanya..."erm,kitab2 kuliah dah habis BACA dh?"...aku hanya mampu berdiam diri setelah diajukan 2 soalan td tanda blm berbuat apa2..aku merasakan diri seolah2 hilang sebentar dari duniawi...di mana aku sebenarnya???

No comments:

.:Pelawat Bebas:.

.:Uji Minda:.

.:Chating YM:.