Selamat Berkunjung.... Semoga Dengan Kunjungan Anda Akan Menyerikan Lagi Blog Ini,Salam Ukhwahfillah Dari Bumi Anbiya'...Moga Kejayaan Milik Bersama...Amin Ya Rabbal 'Alamin

June 9, 2009

think it by urself.....


terkadang aku pelik tgk perangai sesetengah orang ni...ye la,mmg x dinafikan rambut sama hitam hati lain2...tp x pernah ke terlintas kt kepala otak diorang bila mana ingin bersuara perlu berfikir terlebih dahulu..diorang tak tahu ke dengan kata2 itu boleh menyakitkan hati org gk???

let see kesan kata2 kita pada org lain selepas kita habis cakap...klu dia berubah angin(marah,bermakna kata2 kita td mmg dah sakitkan hati dia...even kita bercakap tu dengan niat ingin bergurau...tp perlu diingat batasan gurau...adakah bergurau dengan cara itu yg dibenarkan islam??bcz not all what we're thinking about sama dengan aper yg mukhotob kita faham....

one more things...kenapa org suka amik kesempatan kt kita bila kita baik2(hormat)ngan dia???
korang mesti pernah lalui semua ni,dulu sblm kenal(kenal gitu2 jer),rasanya cakap tu boleh dikatakan pijak semut pn semut tu tak mati..but now,bukan setakat pijak semut je,bahkan pijak kita pun kita boleh mati(bukan hakiki tp maknawi)...adakah dia dah mula rasa diri dia seperti seorang yg cukup sempurna?nk rendah diri pun dah susah...adus...

why this all could be happen???jawapannya tepuk dada tanya diri sendiri....

aku nk ceritakan pasal perangai aku pulak,if someone buat aku sakit hati,all what he done,mulalah aku rasa meluat..macam2 aku fikir...ikhlas ke x kerja yg dia buat,bagi aku sumer tu seakan"poyo"...
bila dia tegur aku depan2 atau melalui YM,klu boleh aku nk buat pekak je....like i'm not hear anything..risau gk,karang x pasal2 jadi pekak betul...huhuhu....
but don't worry,walaupun aku mudah terasa hati but at the same time,aku ni jenis mudah gk le maafkan org....x der ler sampai x bertegur sapa 3 hari berturut2...maybe bcz of sifat pemaaf aku ni org suka amik kesempatan kt aku gk kot...ye ke??

mesti korang fikir aku tengah "tension" ngan someone kan??jawapannya>>mungkin ye n mungkin tidak(korang pilih ler sendiri)...ikut aper yg korang faham...

sekadar ingin menasihati diri sendiri n org lain,bila dihormati jgn lah kita rasa diri kita dh cukup perfect...bila org hormat ngan kita,kita mesti balas ngan hormat gk...jgn rasa bangga n takabbur dengan aper kita miliki....

ok...that's all for posting kali ni...

No comments:

.:Pelawat Bebas:.

.:Uji Minda:.

.:Chating YM:.